Høringsperiode
Hvis I er i anden, tredje eller fjerde kategori følger herefter en høringsperiode. Høringsperioden er jeres mulighed for at påpege faktuelle forhold i rapportudkastet, som I er uenige i. Den er også jeres mulighed for at rette op på de mangler, styrelsen beskriver i rapporten.
Høringsfristen er typisk på 21 dage, men kan være kortere ved mere alvorlige problemer. Høringsperioden løber fra I modtager rapportudkastet. Hvis I formår at rette op på de problemer, styrelsen har påpeget inden for perioden, vil det fremgå af den endelige rapport.
Ligesom vi offentliggør de endelige tilsynsrapporter fra udgående tilsyn på vores hjemmeside, har I også pligt til at offentliggøre tilsynsrapporten på jeres hjemmeside og gøre den tilgængelig på behandlingsstedet. Vi offentliggør ikke tilsynsrapporter fra administrative tilsyn.
Påbud til behandlingssteder
I de tilfælde, hvor der bliver givet påbud, bliver sagerne drøftet i et fagligt udvalg i Styrelsen for Patientsikkerhed. Det er således aldrig én person, der alene træffer afgørelsen.