Indmeld fejl som superbruger
Vi anbefaler, at du som DPSD-superbruger orienterer dig i vores FAQ, før du kontakter servicedesk eller os i Styrelsen for Patientsikkerhed.
Som DPSD-superbruger kan det være en god idé at kontrollere, om brugeren, som oplever problemer, er korrekt opsat i SEB. Dette kan kontrolleres via organisationens egen SEB-administrator.
Kontakt Servicedesk eller STPS for hjælp til udfordringer
Som superbruger kan du anmelde fejl til Servicedesk på mailadressen servicedesk@sundhedsdata.dk eller på telefon: 32 68 39 00.
Henvendelse til Servicedesk vedrørende tekniske fejl i DPSD, fx:
- Udfordringer med at rapportere
- Udfordringer med at logge ind
- Mailkvittering, som du ikke er rette modtager af
- Fejlbeskeder inde i DPSD
- Manglende adgang til funktioner i DPSD
- Udfordringer med udtræk fra SEB om oplysninger på DPSD-brugere i din organisation
Henvendelse til Styrelsen for Patientsikkerhed til viden@stps.dk vedrørende al faglig sparring og spørgsmål om fx:
- rapporteringspligten
- indhold i rapporterne
- rapportopsætning
- planopsætning
- generel opsætning af brugerstyring for DPSD via SEB
- kommunal implementering af anvendelse af privatleverandørrollen i DPSD
- nationale problemområder, f.eks. problemer vedrørende insulin.
- opdatering af DPSD-superbrugerliste.
Ændringsønsker
Du har mulighed for at indgive ændringsønsker til den fortsatte udvikling af DPSD.
Der findes forskellige måder at indmelde ændringsønsker på, alt afhængig af om du er rapportør, sagsbehandler eller superbruger.
Rapportør og sagsbehandler
Hvis du som rapportør eller sagsbehandler har ønsker til ændringer i DPSD, skal du kontakte din lokale DPSD-superbruger (se kommunale og regionale superbrugere). Dette vil sikre en effektiv håndtering af din forespørgsel.
Superbruger
Som DPSD-superbruger har du mulighed for at indmelde ændringsønsker fra din organisation til driftsgruppen for DPSD. Driftsgruppen vil håndtere prioriteringen af ændringsønsker. Hvis du er i tvivl om, hvem der er din lokale driftsgrupperepræsentant, er du velkommen til at henvende dig til os i Styrelsen for Patientsikkerhed.
Hvordan ser et velbeskrevet ændringsønske ud?
For at sikre en hurtig og præcis behandling af din henvendelse, anbefaler vi, at du angiver følgende oplysninger:
- Hvad formålet er med ændringsønsket
- En detaljeret beskrivelse af den ønskede ændring
- Eventuelle relevante dokumenter eller skærmbilleder, der kan hjælpe med at illustrere dit ønske
- Om det vedrører DPSD3 eller er tiltænkt nyt system
- Evt. andet relevant, som kan understøtte ændringsønsket
Bemærk, at dette er den anbefalede fremgangsmåde, når du ønsker at komme med forslag til eksisterende DPSD eller et nyt system.
Rollebeskrivelse