Tryg ældrepleje
- Du kan indgive en bekymring.
En bekymringshenvendelse til Styrelsen for Patientsikkerhed kan føre til fx en tilsynssag eller læringsindsatser. Vi har fokus på at sikre, at plejen fremover har den tilstrækkelige kvalitet.
- Du kan klage.
En klage til Styrelsen for Patientklager kan medføre, at du får medhold, og at der rejses en kritik af det, du har klaget over.
- Du kan søge erstatning.
En ansøgning til Patienterstatningen om at få erstatning kan føre til, at du får udbetalt erstatning for den skade, du har fået, som følge af din behandling.
Jeg vil gerne...
-
Indgive bekymring via e-blanket
Du kan indgive en bekymring via den elektroniske blanket, hvis du er bekymret for kvaliteten af den pleje eller omsorg, der ydes.
Klik her for at indgive en bekymring -
Indgive bekymring telefonisk eller skriftligt
Du kan indgive en bekymring telefonisk eller skriftligt via e-mail eller brev til Tilsyn og Rådgivning
Find kontaktoplysninger her -
Klage
Du kan klage over en sundhedsfaglig behandling hos Styrelsen for Patientklager.
Gå til Styrelsen for Patientklagers hjemmeside -
Søge erstatning
Hvis du får en skade efter sundhedsfaglig behandling, kan du søge om erstatning hos Patienterstatningen.
Gå til Patienterstatningens hjemmeside