Indberetning fra testudbydere

Del sidens indhold med andre

Offentlige og private behandlingssteder skal indberette alle testresultater til Statens Serum Institut.

Breve til smittede uden digital post

Ved personer, der ikke kan modtage digital post, og som er testet positiv for COVID-19, skal et af følgende breve udleveres til vedkommende: 

Tekniske problemer

I tilfælde af tekniske problemer hos Statens Serum Institut, skal kun de positive testresultater indberettes til Styrelsen for Patientsikkerhed på følgende måde:

Straks efter fund af positiv testresultat for COVID-19 skal det positive testresultat indberettes til Styrelsens for Patientsikkerhed ved at ringe på telefon nr. 32 32 05 11 – tast 1.
I opkaldet skal oplyses følende på borgeren, som er testet positiv:

  • Fulde navn
  • Telefonnummer
  • CPR nummer
  • Testtype
  • Teststed
  • Dato for positiv test 

Ved spørgsmål til indberetning til Styrelsen for Patientsikkerhed, skal henvendelse ske til kontaktopsporing@stps.dk