Kommunalt behandlingssted

Del sidens indhold med andre

Når du skal registrere, ændre eller afregistrere et kommunalt behandlingssted, skal du logge ind med en medarbejdersignatur fra den kommune, der ejer behandlingsstedet. Behandlingsstedsregistret anvender kommunernes organisationsdata fra Sundhedsvæsenets Organisationsregister (SOR), så du skal oprette og vedligeholde visse data om behandlingsstedet i SOR.

Behandlingsstedsregistret

I Behandlingsstedsregistret kan du angive eller ændre:

  • Behandlingsstedets virkeperiode
  • Lovgrundlag der ydes under
  • Behandlingsstedskategori 
  • Servicelovsparagraffer
  • Behandling på adressen
  • Frivilligt arbejde
  • Faktureringsoplysninger

Sundhedsvæsenets Organisationsregister (SOR)

I Sundhedsvæsnets Organisationsregister (SOR) kan du anmode om tilføjelse eller ændring af:

  • Ny enhed
  • Navn på enhed
  • Typen af enhed
  • Hoved- og bispecialer
  • Adresse- og kontaktoplysninger
  • Lokationsnummeroplysninger
  • Lukning af enhed

Ændring til registrering

Behandlingsstedsoplysninger

Hvis der foregår sundhedsfaglig behandling på et sted, der er omfattet af Styrelsen for Patientsikkerheds sundhedsfaglige tilsyn, skal der tilføjes oplysninger om behandlingsstedskategori, behandling på adressen, frivilligt arbejde og faktureringsoplysninger.

Et behandlingssted er først registreret, når behandlingsstedsoplysningerne er tilføjet.

Hvis du har spørgsmål til behandlingsstedsoplysninger, kan du kontakte Styrelsen for Patientsikkerhed på registrering@stps.dk eller på 72 28 67 00.