Søgemodulet

Del sidens indhold med andre

Her kan du læse om, hvordan du anvender søgefunktionen for at finde en sag, hvordan du gemmer dine søgekriterier, og hvad du skal gøre, hvis ikke du kan finde en specifik sag.

Søg sag frem via sagsnummer

Søgemodul

Søgemodulet anvendes til at søge og tilgå specifikke sager via tre søgemetoder:

  • Sagsnummer: I fanen Grundlæggende kan man søge én sag frem via dets sagsnummer
  • Betingelser: I fanen Ad hoc kan man søge én eller flere sager frem via Betingelser
  • Søgefelter: I fanen Avanceret kan man søge én eller flere sager frem via prædefineret søgefelter 

Denne vejledning beskriver fanen Grundlæggende, hvor man kan søge og tilgå én sag via dets sagsnummer. 

Søg en sag frem via sagsnummer

  1. Tilgå Søgemodulet 
  2. Indtast sagsnummeret i feltet Sagsnavn 
  3. OBS! Er sagen ældre end 12 måneder, skal du sætte flueben i feltet Vis sager ældre end 12 måneder
  4. Klik Søg eller tryk på [ENTER] via tastaturet 



  5. Søgeresultaterne vil dukke op nederst på siden under Resultater.
    Kan du ikke se sagen under resultater? Se Afsnit 1.3 Jeg kan ikke fremsøge sagen. 
  6. Når du har søgt sagen frem, kan du gå direkte ind på sagen ved at klikke på sagsnummeret eller overskriften. Alternativt kan du sætte flueben i sagen og klikke på Åben eller Vis Resumé

Jeg kan ikke fremsøge sagen

Kan du ikke se nogen resultater af din søgning, kan det skyldes forskellige årsager:

  • Der er zoomet ind i din browser, så resultaterne gemmer sig under skærmen. I de fleste browsere zoomer man ud ved at klikke på de tre prikker øverst til højre og derefter klikke på minus.   
  • Sagen er ældre end 12 måneder. I disse tilfælde skal du huske at sætte flueben i boksen Vis sager, der er ældre end 12 måneder, som står lige over Resultater. Når du har sat flueben i boksen, skal du klikke Søg… eller trykke [ENTER] igen.

  • Du har ikke rettighed til at se sagen. Hvis sagen er tilknyttet et hændelsessted, som du ikke har rettighed til, kan du ikke søge sagen frem. Hvis du er sagsbehandler i Kommune X, og sagen har Kommune Y som hændelsessted, har du ikke rettighed til at søge eller tilgå sagen. 

  • Sagsnummer er blevet fjernet fra overskriften. Ved grundlæggende søgning søges kun i overskriftsfeltet fra sagen. Dette er sammensat af sagsnummer og fritekstfeltet til overskrift. I nogle tilfælde har sagsbehandler ændret eller slettet sagsnummer fra overskriften, hvorfor sagen ikke kan fremsøges. Prøv at fremsøge sagen på sagsnummer under Avanceret i feltet Sagsnummer. 

Søg sag frem via søgefelter

Søgemodul

Søgemodulet anvendes til at søge og tilgå specifikke sager via tre søgemetoder:

  • Sagsnummer: I fanen Grundlæggende kan man søge én sag frem via dets sagsnummer
  • Betingelser: I fanen Ad hoc kan man søge én eller flere sager frem via Betingelser 
  • Søgefelter: I fanen Avanceret kan man søge én eller flere sager frem via prædefineret søgefelter 

Denne vejledning beskriver fanen Avanceret, hvor man kan søge og tilgå én sag via prædefinerede søgefelter.  

Søg sag frem via søgefelter

I fanen Avanceret kan man søge sager frem på baggrund af nedenstående søgefelter: 

  • hændelsessted 
  • hændelsesdato 
  • sagsnummer (kun sagsnummeret, ikke overskriften)
  • sagsstatus 
  • alvorlighed 
  • sagsejernavn 
  • lokation (fx, Offentlige sygehuse, Apoteker, eller Plejebolig
  • opret dato.

Det er ikke nødvendigt at udfylde alle søgekriterier. 

Søgeresultaterne dukker op nederst under Resultater. 

Kommer der ikke nogen sager frem under resultater? Se næste Afsnit 1.3 Jeg kan ikke fremsøge sagen. 

Jeg kan ikke fremsøge sagen

Kan du ikke se nogen resultater af din søgning, kan det skyldes forskellige årsager:

  • Der er zoomet ind i din browser, så resultaterne gemmer sig under skærmen. I de fleste browsere zoomer man ud ved at klikke på de tre prikker øverst til højre og derefter klikke på minus.   

  • Sagen er ældre end 12 måneder. I disse tilfælde skal du huske at sætte flueben i boksen Vis sager, der er ældre end 12 måneder, som står lige over Resultater. Når du har sat flueben i boksen, skal du klikke Søg… eller trykke [ENTER] igen. 
  • Du har ikke rettighed til at se sagen. Hvis sagen er tilknyttet et hændelsessted, som du ikke har rettighed til, kan du ikke søge sagen frem. Hvis du er sagsbehandler i Kommune X, og sagen har Kommune Y som hændelsessted, har du ikke rettighed til at søge eller tilgå sagen. 

  • Sagsnummer er blevet fjernet fra overskriften. Ved grundlæggende søgning søges kun i overskriftsfeltet fra sagen. Dette er sammensat af sagsnummer og fritekstfeltet til overskrift. I nogle tilfælde har sagsbehandler ændret eller slettet sagsnummer fra overskriften, hvorfor sagen ikke kan fremsøges. Prøv at fremsøge sagen på sagsnummer under Avanceret i feltet Sagsnummer. 

"Hvorfor kan jeg ikke finde sagen?"

Jeg kan ikke fremsøge sagen

Kan du ikke se nogen resultater af din søgning, kan det skyldes forskellige årsager:

  • Der er zoomet ind i din browser, så resultaterne gemmer sig under skærmen. I de fleste browsere zoomer man ud ved at klikke på de tre prikker øverst til højre og derefter klikke på minus.   
  • Sagen er ældre end 12 måneder. I disse tilfælde skal du huske at sætte flueben i boksen Vis sager, der er ældre end 12 måneder, som står lige over Resultater. Når du har sat flueben i boksen, skal du klikke Søg… eller trykke [ENTER] igen.

  • Du har ikke rettighed til at se sagen. Hvis sagen er tilknyttet et hændelsessted, som du ikke har rettighed til, kan du ikke søge sagen frem. Hvis du er sagsbehandler i Kommune X, og sagen har Kommune Y som hændelsessted, har du ikke rettighed til at søge eller tilgå sagen. 

  • Sagsnummer er blevet fjernet fra overskriften. Ved grundlæggende søgning søges kun i overskriftsfeltet fra sagen. Dette er sammensat af sagsnummer og fritekstfeltet til overskrift. I nogle tilfælde har sagsbehandler ændret eller slettet sagsnummer fra overskriften, hvorfor sagen ikke kan fremsøges. Prøv at fremsøge sagen på sagsnummer under Avanceret i feltet Sagsnummer. 

Gem søgning som en rapport

Gem søgning som en rapport

Når man har foretaget en søgning i en af fanerne i Søgemodulet er det muligt at gemme søgningen som en rapport ved at klikke på Rapport.  

Du bliver herefter dirigeret videre til RapportEditoren. 

Rapporten er som udgangspunkt valgt som en simpel listerapport med nedenstående værdifelter. 

Man kan ændre rapporttypen og slette eller tilføje værdifelter.

Som udgangspunkt udføres rapporten for alle datoer. Ønsker man at begrænse dette, skal det gøres under Datointerval. 

Under Betingelser vil ens søgekriterier fra søgemodulet blive overført hertil. Man kan ændre i disse, hvis der er behov for det. 

Gem og tilgå søgekriterier

Gem søgekriterier

Når man har foretaget en søgning i Søgemodulet, er det muligt at gemme søgekriterierne, man har anvendt til at udføre en søgning. Dette gøres ved at klikke på Gem. Fordelen ved dette er, at man kan genbruge sine hyppigt anvendte søgekriterier, så man ikke behøves at specificere sine søgekriterier fra bunden hver gang. 

Angiv et sigende navn til søgekriteriet. 

Når du har klikket OK, er dine søgekriterier gemt, og du bliver dirigeret hen til siden Gemte søgefiltre, hvor du kan finde dine gemte søgekriterier. 

Tilgå gemte søgekriterier

For at tilgå sine gemte søgekriterier skal man klikke på Gemte Søgefiltre øverst i højre hjørne. 

Herefter bliver man dirigeret til siden Gemte søgefiltre, hvor en oversigt over alle ens gemte søgekriterier fremgår. 

Markér det søgefilter, du ønsker at tilgå og klik på Udfør.

Hvis du ønsker at slette søgefilteret, klikker du på Slet. 

Man kan også tilgå søgefilterne i fanen Ad hoc ved at udfolde listen som vist nedenfor.